hoppning å uteritt

Började morgonen med att hoppa Mollie, till en början va hon rätt tjaffsig med galoppen men nu vet jag ju att hon kan så då ger jag mig inte förens hon gör som hon ska!
Så efter en stunds nötande och terapi så kunde hon ju galoppera runt och samlat.. oftast så samlar hon sen men då har hon huvudet i vädret å sprätter mest omkring eller så springer hon iväg i 200km det finns lixsom inget mellanläge än och det är där vi trimmar som mest nu..
 
Hoppade först på ett täcke med bom framför och bakom, till en början tänkte hon inte alls vad hon höll på med utan bara plöjde på så vi gjorde en grov krasch och hon vaknade då till liv :) tjho.. och började tänka till samt hoppa upp sig riktigt bra. vi höll på en stund och hoppa fram ovh tillbaka på det tillslut höll hon på å kräkas av mjölksyra så då nöjde vi oss med den övningen.
 
Sen ville jag träna å hoppa kombination då det blivit lite av ett skräck moment i banhopnning och varför vet jag inte riktigt.. jag vill gärna samla ihop henne innan A hindret för och inte få trångt till B men det blir lite att vi alltid hamnar i botten och hon river med fram i A hindret..
 
Hoppade först räcke oxer vilket gick rätt bra sen vände vi på det oxer räcke på ca 110-120 å då ballade min hjärna ut totalt när det var oxer in, så då kom backa in i hindret johanna fram alt vända ifrån hindret å stanna hästen.. men efter lite pepp av cissi på läktaren så övervann jag det oxå och hon gjorde det bra. Hon kan om jag låter henne göra sitt jobb känns ju dumt att jag sitter på och bromsar när mollsan faktiskt kan och vill..
 
Sen blev det uteritt med Madde på May Day och jag red Oskar :)
Supermysig enkelt uteritt i skogen kring gustavsberg. Oskar va sjukt pigg haha så roligt för han ser inte ut som en sån häst men pigg rallykalle va han :) May Day tog det mer lugnt å strosa efter oss..
 
Nu ska jag typ kolla på film, sen åka och byta bil för att åka på träning med lucas idag står det skott träning på schemat!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0