hundträning

I morse började jag dagen med att träna lucas med linjetag och markering som störning.
 
Vi har ju stora problem just nu med att han inte litar på mig vid dolda linjetag så måste verkligen nöta, nöta, nöta nu!! i vilket fall så gjorde jag "triangeln" och han gjorde det toppen.
 
Sen gick vi vidare till skogen där det är en rätt rak väg dock med lite svag uppförsbacke och sen går den neråt. Satte lucas i början av vägen gick iväg över den lilla kullen och stäldle första dummyn sedan tog jag ca 6 meter emellan och ställde nr två. Skickade Lucas på första han gjorde det toppenbra! skickade om honom och det gick ganska bra..
Gång nr 2 ställde jag dem lite längre ifrån på vägen, kastade sen en markering där vi stod vända ifrån den och skickade på linjetag med början till beröm i ryggen där tod succen stopp :( han stannade och väntade på komando, när han väl vänt tillbaka på rätt väg berömde jag igen då stanna han igen och höll på sådär ett bra tag. Så fort jag är tyst så springera han dock inte lika fort som han brukar göra när han har fått en synlig linjetag eller markering och såfort han får beröm i ryggen så stannar han.. lite tråkigt att han blivit så osäker av okänd anledning.
 
Men la inte så stor vikt på det vi övade linjetaget ett par gånger till sen fick han dubbelmarkeringar och efter det gick vi hem. Han fick sig ett bad inför att han ska bo ifrån mig i 10 dagar.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0