livsstil

Att ha häst eller hund är en livstil. Det är inget man stoppar in i gaderoben när man tröttnar och när man är sugen igen så tar man bara ut det..
 
Att vara djurägare är man 365 dagar om året, i regn och solsken. När pengarna är slut/flödar så är du djurägare. När de är skadade och när de ska tävla så är det ens ansvar att äga dem och vägleda dem.
Man kan inte ge upp när det stormar och somsagt sälja iväg dem för att sen ångra sig 2 månader senare. Ett beslut att sälja sitt djur måste funderas fram och tillbaka, de ska fördelas nackdelar respektive fördelar. Det ska funderas flera gånger ut och in om beslutet verkligen är rätt...
 
Det är en individ, de är beroende av oss... Sen kan man alltid hitta nytt hem som är minst lika bra..
 
Jag står just nu i att jag inte har råd att ha min häst samtigt som intresset är lite svalare, jag har varit i den sittsen förut. Men just nu känns det som att jag lite har haft den känslan ett par gånger och den återkommer alltid.. Tyngden att inte ha råd och åka på träning/tävling, att det svider till på kontot när hovslagar räkningen kommer eller man blir gråtfärdig när hästen tappat en sko elelr skadat sig och man måste vela ifall man kan ta dem till veterinär eller inte.. skulle min häst skada sig nu skulle jag inte ha råd att ta den till veterinären fast den är försäkrad och det skrämmer mig..
 
Men jag älskar henne så och hade jag haft obegränsat med pengar så hade jag aldrig funderat..
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0