Lucas

Idag tog jag bilen hem till Anna för att träna skott, det är ganska svårt då hunden blir väldigt triggad av både ljudet och doften av krut.
 
Jag och Lucas har inte tränat skott på 1 år så jag var lite nervös för reaktionen då han tidigare inte riktigt varit stadig vid skott (han har dragit innan han fått komando att det är okej) så vid första skottet hade jag honom kopplad, han gjorde ett toppenjobb och när han va påväg in fick han ett dold apport till på samma ställe, skickade ut honom och han hämtade även den dolda utan problem. Sen fick vi vänta en stund och titta på när Saga jobbade, han var så tyst och lugn att jag blev riktigt förvånad! han kan annars gå upp i varv framförallt vid skott och när han måste titta på men han var tyst och snäll..
 
Sen var det vår tur igen och göra samma sak fast åt andra hållet, då vågade jag ta av kopplet men höll ändå en hand som stopp framför honom men han satt så snällt och vänta så skickade jag honom och han gjorde ett lika bra jobb igen. fick en dold utlagd dock prövade vi med skott utan hand eller koppel bara jag ska lita på honom och han satt precis lika stilla som innan och bara vänta fast jag och anna stod å kallprata för att se att han stannade sen skickade jag ut honom och han levererade precis lika fint som innan <3
 
Vi ökade på svårigheterna med kast och dolda apporter, han blev lite snurrig på slutet så vi bröt efter han lyckats.. men över lags så var han så sjukt duktig idag och jag är så nöjd! duktiga duktiga lilla hund <3
Han va tyst hela träningspasset och det får han en extra stjärna för !!
 
Nu ska vi öva linjetag hemma inför höstens tävlingar! vi ska vara så förberädda!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0