Ridbyxor

Mamma sponsrar med nya ridbyxor när jag var i Falsterbo.

Animo har ju kommit ut med en modell som har gummi grepp i knäna å fina detaljer på rumpan. Så det blev ett par blå från mässan sen hittade jag av rena turen en annons om ett par begagnade vita som såldes nere i Skåne så köpte dem med..

Passformen är otroligt bra dock bli nästan alla ridbyxor pösiga på mig kring vaderna då mina är så små.. Men övrigt skönt material.

Satts upp i dem idag och först kändes inte någon speciellt skillnad men när jag började trava insåg jag att mitt skänkel läge hade blivit mkt bättre knät hade kontakt med sadeln och då hamnade mina tår aromatiskt framåt istället för och peka utåt. Jag hade mycket bättre omslut helt enkelt :) sen på slutet när jag blev trött började knäna fladdra igen men helt klart en skillnad hade jag varit gjord av pengar hade jag gärna haft ett par till vardagsridbyxor.

De andra smarta med dem är att de har ett innertyg för att motverka skav på knän och i rumpan. Vilket är toppen! Ofta får man skav av sömmar å det gör ont men med det innertyg det satt dit slipper man det. Jag är nöjd över inköpet även fast de är dyra. Tack mamma för att jag fått ett par grymma ridbyxor!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0