Riktig vän

Jag har typ en riktigt vän, en som står mig nära och som jag berättar allt för. Då menar jag allt, jag kan berätta en del saker för andra vänner osv men hon vet allt. Hon vet vem jag är när jag själv tvivlar.

Hon kan se på mig eller bara höra på ett hej genom luren ifall jag är arg ledsen el glad. Hon säger alltid "dig kan jag läsa som en öppen bok".

Hon vet mina innersta tankar och hon står där när det stormar. Hon tröstar mig när jag är ledsen och är glad när jag har framgångar.

Det är en stor ålderskillnad på oss men på något vi är det som om vi förstår varandra iaf. Vi har saker gemensamt och har roligt ihop trots det. Hon har erfarenheter och koll på saker medans jag har barnasinnet kvar.

Ibland pratar vi jobb, ibland har vi pulka race, ibland lagar vi middag ihop eller bara dricker kaffe. Jag har lovat henne att när hon bor på ålderdomshem ska jag köra rullstols race med henne.

Denna vänskap tror jag är väldigt unik och jag uppskattar den vänskapen så mycket! Den är verkligen viktig för mig och mitt liv!

Utan henne skulle jag nog känna mig rätt ensam. Jag har vänner och kompisar men ingen som henne. Ingen annan ringde jag sent på kvällen om jag är ledsen eller orolig, ingen annan ringer jag mitt på dagen för å diskutera avtal, hon är den första jag ringer efter en tävling. Hon är en stöttepelare i livet och jag önskar alla har en sån person i mitt liv!

Att ha en vänskap som varit så länge och som är så viktig kommer förhoppningsvis aldrig att försvinna!

I denna text vill jag bara få fram att jag hoppas alla där ute har en sån vänskap den är viktig. Viktigare än att ha många kompisar! Hon är viktig för mig!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0