tankar å funderingar

Jag har funderat på en sak.
 
Om man skriver ett åsiktsinlägg om vad som helst oavsett om man är positiv eller neggativ mot ämnet man tar upp kan de skapa känslor hos andra man inte rkitigt fattar.
 
Om jag skriver om grannens gräsplätt, jag kan skriva att den är så fin, jämt klipp å i en så fin form å kontur.
Hur många skulle bli upprörda kring detta? ingen. Ingen skulle bli arg eller ledsen för att jag gilllar grannens gräsplätt och att jag ger den komplimanger.. alla skulle nog bli lite glada och försöka få en bild på sina ögon om hur grannens fina gräsplätt såg ut osv typ en drömbild. allt frid och fröjd för jag skrev positiva saker om grannens gräsplätt. Min granne kan gå in på min blogg och läsa orden om hans fina gräsplätt och känna en stolthelt. men fortfarande det är mina åsikter och vad jag tycker är fint.
 
Men om jag istället skulle skriva ett inlägg om hur mycket jag stör på mig på grannens röda staket, det är så sjukt fult och ivägen.. om de ändå kunde måla det i svart hade varit mer ok men fyfan, ett rött staket, kan ni tänka er? Då kan plötsligt min granne gå in på min blogg och känna sig kränkt och ledsen bara för att jag inte gillar dens staket. Det är fortfarande min åsikt och vad jag inte tycker är fint.
 
Min åsikt, min känsla. Jag har inte skrivit något namn, jag har inte hackat på någon person. Jag har uttryckt en åsikt om vad jag tycker om en specifik sak! Alla människor har åsikter om allt och alla. Det är helt okej att uttrycka sig en åsikt om något man tycker är bra eller gillar men det är tabu och folk blir kränkta om man skriver om saker som är neggativa.
 
Hallå! Det finns inget rätt och fel i denna fråga. Jag tycker inte mindre om min granne för att den har fult staket, lika dant som att jag tycker inte mer om min granne för att den har en fin gräsplätt.
 
Är det inte konstigt?
Det är okej attt idagens samhälle ha åsikter och tycka saker sålänge det är positivt.. Det är tabu och kränkade att tycka något inte är bra.. Sverige landet lagom där inget ont finns, där man inte får tycka illa om något eller någon.
 
Nåväl. Jag kommer fortsätta tycka bra om det jag gillar och tycka mindre om det jag inte tycker är bra. sen får jag bara vända på min ord lite.. Jag tycker inte sämre om någon människa bara för att jag inte tycker samma.
 
Jag är jag och jag tycker och tänker som jag vill, kanske inte rätt för dig men rätt för mig tänk på det. det är kränkande att tala om för mig hur jag ska tycka och tänka. jag har aldrig sagt åt någon att du får inte tycka sådär öppet..
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0