tisdag i juli

Vaknade upp i morse och bara bestämde mig för att idag rider jag, jag bara gör det..
 
Kom till stallet och mobilen ringde med nr jag inte känner igen, första samtalet på annonsen.. det högg till i magen på mig nästan så jag ville skrika neeeej jag ångra mig å slänga på luren i örat.. men jag vet jag vet så innerst inne att jag måste.Att berätta för någon okänd vad som är det bästa med just min prinsessa är inte svårt samtidigt som man fajtas med hjärtat som vill säga det är den vidrigaste hästen du kan tänka dig och ingen vill ha henne.. men så är det inte, hon är den bästa man kan tänka sig.
 
Nå väl de kommer och titta på henne på torsdag.
Satte mig upp på henne direkt från sommarbetet och red ut, mötte bussar å liknande hon bara skritta på, hade tänkt å rida motorvägsrundan men hon ville promt in i skogen så jag lät henne bestämma först kom tårarna över att sitta på henne sen insåg jag ju längre tiden gick att jag mest ville att turen skulle ta slut så jag slapp rida mer.. då insåg jag att jag är inte motiverad till detta längre, jag tycker inte det är kul. Jag älskar min häst men jag kan inte ha en häst som står i boxen och jag kan ta fram henne när det passar mig.
 
Red även May Day en lätt tur.
 
Sen åkte jag hem till Totta, pratade lite om livet och planerna kring allt . Jag vill ju göra en förändring i livet, göra något annorlund, våga släppa taget om min vardag som sett lika dan ut i 5år. Jag är somsagt påväg in i en ny fas i livet som jag sa i början på sommaren 2013 kommer bli ett år med nytt liv.
 
Vi gick på Golfrunda och jag fick provslå ett par hål, det gick ju riktogt bra för en som spelat golf en gång tidigare i sitt liv...
 
Tränat lucas nu på kvällen och det gick så himla mega grymt bra!! Efter och ha tränat med Mathilda och fått nytt sett och se på saken så har jag fått tillbaka min vovve i träningen. Hon poängterade mycket för mig att jag har en ung hund och även om han är mycket fart och fläckt så får jag inte glömma och berömma honom för sitt arbete och låta glad.. Jag har haft honom lite förmycket i en fyrkant och inte gett honom någon möjlighet för att ge allt och han har tappat lite ginistan och arbeta för mig, men idag gjorde vi bara positiv träning och lät honom flamsa och ja han blev mycket gladare och höjde farten igen :) toppen hunden <3
 
Imorgon blir det träning i Katrineholm


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0