att ge beröm

Att ge sig själv beröm är verkligen en svag sida hos mig.
Jag ser mig själv alltid som en person som behöver lära mig mer och att det aldrig är bra nog. en rätt dålig engenskap. jag kan heller inte säga att jag gjort ett bra jobb med mina djur utan det är dom som e duktiga och jag glider på deras talang..
 
Så detta inlägg ska handla om att jag ska skriva vad jag tycker jag är bra på..
bra va? lite att jag faktiskt måste sätta ord på att detta är jag bra på och detta måste jag tänka på att jag faktiskt kan!
 
*Jag är duktig på att förvalta mina djur och deras potential, samt hitta djur med stor arbetslust och vilja.
 
*Jag tränar mycket och vill bli bättre
 
*Jag ger aldrig upp, går det dåligt en träning/tävling då åker jag hem och tränar på det
 
* Jag är rätt cool när jag ska tävla, inte längre så nervös utan fokuserar på min sak utan och behöva stressa upp mig som jag gjorde förut.
 
* Har ett bra sammarbete med mina djur, vill bygga upp en trygghet med dem innan tävling och om det blir fel på tävling så ska vi lite på varandra så pass mycket att det misstaget inte gör någon av oss osäkra som man sen måste jobba bort.
 
*Jag har ett par underskänklar som är så grymt snygga över hinder, när andras flaxar omkring över hindrerna så kan jag kolla min å se att de ligger still :)
 
* Jag har bra koll på vart jag och mina djur ligger på i utbildningsskalan.
 
*Jag har tränat upp mina djur till den nivån dom är på idag och det är något jag ska vara stolt över.
 
*Jag fixar alltid mig själv rätt bra, händer det något så försöker jag lösa saker själv med inställning ensam är stark.
 
*Jag ger aldrig mina djur skit efter en dålig tävling eller träning, jag tar alltid på mig att jag inte gjort tilltäckligt bra och jag har varit otydligt i min inlärning.
 
*Jag kämpar
 

Det är lite av vad jag kommer på just nu och när jag är osäker då ska jag ta fram detta och läsa, för när jag tvivlar så ska jag läsa mig stark igen av mina egna ord.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0