Dagen

Ja började dagen med att ta en sväng till stallet, mocka å fixa hö åt mollsan å märta..
 
Efter det ett möte och sen tillbaka till stallet.
 
Red mollie i ridhuset idag, hon va fin i början men sen skulle jag flytta lite för skänkeln och det tyckte hon va sådär kul.. haha vi har mest ridit ut nu de senaste veckorna så hon tyckte väll typ att det var semester från dressyrkrussiduller å stannade när hon inte orkade.. men men..
 
Sen i högergaloppen fattade hon direkt rätt galopp rikitigt kul dock fick hon lite panik efter ett varv när jag skulle in på volt och tvärnitade å studsa.. då fick jag bara vänta ut henne och börja om, jag vet att hennes låsning antagligen suttit där hela livet mer eller mindre och ibland tror hon att hon fortfarande sitter fast och att den inte går och göra saker då gäller det för mig att bara vänta ut henne och börja om, nöta nöta nöta och behålla tålamodet :)
 
Tänk vad jag lärt mig mycket på den hästen :)
 
Sen åkte jag på kurs med lucas, var rätt opeppad på träning idag och lucas kände nog av det så han å jag var inte alls på humör..
 
Vi skulle söka på gräs idag, spruta ut te med blomspruta på specifika områden. Lucas fatttade inte alls vad vi skulle göra och var ofukuserad. La sig och höll på han som annars är otroligt peppad körde lite på min nivå kändes det som.. Men efter en stund förstod han vad vi skulle göra och jobbade på bra iaf, men som sagt inte vår bästa dag, vi får komma igen.. Vi avslutade iaf bra och det är viktigast.
 
Ja sen tillbaka till stallet å ta in hästarna för att efter det åka till jobbet och vinprovning.
 
Hm ja sen hem, äta middag med mamma å pappa, åka på bostadsrättsföreningsmöte å nu chilla lite innan jag ska sova..
 
skriver nog lite inställda inlägg till i morgon eftersom jag ska jobba.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0