em..

på eftermiddagen åkte jag till stallet, tänkte rida ut men precis när jag skulle sadla öppnade sig himlen totalt så gick till ridhuset i stället... bra beslut för det spöregna och blixtra som fan..
 
Skrittade länge och red typ ruter ess för att kunna göra framdelsvändningar, himla bra övning på min häst för då jobbar man loss bognarna och får hästen rak utan att hålla på så mkt med handen. det är mer benen och kontakten man jobbar med och då kommer hästen atomatiskt söka sig fram i handen. .
 
När jag gjort det ett tag så travade jag innanför spåret för att bibehålla rakheten, red lång och låg för att hon bara skulle få röra på sig och jobba bort ev stelheter och träningsverk efter tävlingen i torsdags.
så red ca 25 minuter bara, hon ska få ta det lite lugnt ett par dagar nu för att återhämta sig efter 3 veckors intensiv träning och tävling.
 
Tycker det är väldigt viktigt att den unga hästen ska få chansen att återhämta sig!
 
Sen blev det middag och fika hos Lena å Tessan, mysigt dock somnade jag på deras soffa, trött tjej de senaste dagarna..
nu kolla på  lite wallander innan jag ska sova. Cola verkar bättre från sin magsjuka..
 
i morgon blir det läkarkoll 8.10 på morgonen gäsp.. måste kolla min puls och allergi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0