film

Vi övade mest på idag att hitta takten och stå still ;) haha.. kanske låter skit enkelt och trist men att stå helt still och bara hålla i tygeln och hästen ska slappna av är inte så enkelt.. jag har fått bakläxa på det ;) ska försöka ladda upp den filmen oxå..
cara mia ska stå still:
 
sen blev det mest trav, att få henne att acceptera bettet och takten. Hon är så kvick och det gäller att behålla takten, kontakten samt drivet men hon är väldigt känslig för skänkel vilket är otroligt kul men svårt att rida ur. Så när hon är påväg och tappa drivet måste man på minsta möjliga sett försöka få henne att fortsätta jobba utan att hon flyger iväg för skänkel eller stannar.. det är en balansgång, nu ska vi pröva att rida utan sporrar ett tag för att hon inte ska flyga iväg för mycket utan jag ska hitta en mjukare skänkel mot henne.
 
men hon svara så bra på allt jag gör det är så kul och rida en sån häst som henne. ändrar man lite på sin ridning så är hon med på noterna och för varje gång jag rider så utvecklas vi som ekipage! det är så roligt.
 
Fick mycket beröm för min sitts samt att när Ninni säger ändra lite på detta, eller sitt lite si eller så ändrar jag det på en gång och det är ju en styrka hos mig som ryttare att jag faktiskt på direkten tar instruktion om vad jag ska göra istället för å harva på 18 varv till å typ kanske lyckas i 2 steg att ändra.. Så fick mycket beröm för att jag är en sån ryttare som bara gör :) det ska jag komma ihåg, försöker ändra min inställning till mig själv just nu så då vill jag verkligen ta till mig positiv kritik och skriva ut dem att jag fan är bra på att ha snygg sists och att jag är snabb att ändra något som inte är bra :) jag kan ju hitta saker i min sitts som inte är bra men ju mer jag jämför mig nu med tidigare år så har jag verkligen utvecklat min sitts och det är roligt!
 
Mollie är fortfarande lite svagar i höger men nu börjar hon försöka i det varvet oxå, man får nöta med tirsta saker men snart lovar jag er att ni kommer se mig på dressyrbanan!
 
 
 
Denna häst passar mig så bra och jag blir så glad över att hon utvecklas åt rätt håll!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0