Hoppning

Jag har ju velat hela veckan ifall jag skulle åka på träning, men när jag tog in henne i torsdags morse såg hon nästan ut som vanligt så då bestämde jag mig för å åka, bästa beslutet jag kunde gjort!

Hon glänste i mina ögon igår fast hon busade lite å sparkade mot skänkeln ett par gånger så levererade hon det hon skulle! Hon gör sitt jobb, hon hoppar i alla lägen även om vi kommer lite tokigt så fixar hon ändå vilket är viktigare för mig än att det blir en snygg skolrunda.

Vi började med och trava bommar, det gick ganska bra hon va lite dragig i handen när jag skulle göra halvhalter.
Sen red vi kavaletti i galopp på båge med 2 galoppsprång i mellan, tog en stund innan hon var tillbaka och tog halvhalterna där oxå men annars fin i bägge varven.

Sen hoppade vi bana blev lite på och av i början men i slutet av banan riktigt fin.

På slitet tog vi några språng på 110, gick hyfsat bra.. Jag hade kortat mina läder vilket jag inte kände mig bekväm med så längden dem å hoppa om då gick det bättre! Har fortfarande lite ångest när jag rider mot kombination men det gick helt klart bättre.

Det var många titthinder idag men mollsan kollade inte på något :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0