Mollie träning

Mollsan hämtade jag i hagen tillsammans med Julia som hämta Märta, vi hade bestämt för att hoppa lite random idag :)
Julia är lite som mig, man tar dagen som den kommer å inte gör värsta schemat för hästen å hur allt ska gå till osv.. utan vi ville hoppa lite idag å typ bara rida omkring lite, tror man själv mår rätt bra av det även om jag är tävlingsmänniska och väldigt planerande så ja ibland måste man bara rida omkring.
 
Mollie kom in med feta såret på ena frambenet så sprang först med henne på gången för å se om hon va halt vilket hon inte va puh..
Sadlade å tränsade så gick vi ner till volten, där stod det lite hinder kors å tvärs så jag bara la upp bommar som ramlat så skrittade vi fram å bara babbla om allt.
 
Mollsan var fett på hugget idag haha, tittade runt å körde sitt rejs :) men jag e glad att hon e glad. Skulle galoppera över ett litet hunder på 8volt så började hon korsgaloppera då kickade jag till henne med ytterskänkel då dampa hon loss å sparkade sönder stacketet på volten hahahaha jag orkar inte.. nå väl hon va en glad tjej idag och vi hoppade lite linjer osv på typ 60cm, mest bara lydnad och ryttm. jag har svårt och hitta ryttm på lägre höjder utan sitter å backar henne å så.. men hon va väldigt lydig idag och sådär så jag e nöjd.
 
Sen bytte jag å Julia hästar, så jag red på märta å julia på mollie så travade vi av varandras hästar :)
Märta va fin och taktmässig, lite spänd i nacken men annars trevlig häst :)
 
Spolade av och kollade såret sen släppte vi ut dem.
Imorgon ska jag åka dit på morgonen å kolla såret samt smörja in hennes nästa med helosansolskydd, hon får vila i morgon :)
 
Lördag är det tävling på vallentuna
hoppar 1meter och 110..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0