mys

Ridit ut med Julia och Märta, så sjut mysigt.. bara röjjt som två småbarn på hästarna..
Mollie skötte sig så exemplariskt, man kan inte tro att jag nånsin haft något problem med henne. Hon bara hänger på och är så trygg, julia skrek nu galopperar vi å jag hann inte ens korta tyglarna från skritt så for vi iväg som två kattapulter å mollsan bara hängde på utan och busa något. Bara nöjd med livet helt enkelt :)
 
Så mysigt, hade lätt kunna fortsätta rida i all oändlighet <3
 
Jag ska rida ut så mycket det bara går nu, ta vara på sommaren och livet. Vi har väldigt fina grusvägar runt stallet, man behöver rida förbi lite trafik men sen är det bara och rida på i skogen och på grusvägar med typ no trafik så perfekt!
 
 
Nu ska jag försöka göra nån plan för nästa ridvecka, det är tävling torsdag och jag vill ha en henne så mjuk och lydig som möjlig tills dess utan att ha trimmat för hårt med muskeltrötthet..
 
Så tankarna går:
Måndag - rida ut i alla gångarter eller rida lätt pass på volten
Tisdag - trimma galopp med bommar, lydnad
Onsdag - rida ut skritt och lite trav för att få bort ev stelhet och trött muskler
Torsdag - tävling 110 ev 120


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0