Tävling

Igår kväll blev det ändrade planer för idag så då gick jag ut på nätet å kollade vart närmsta bästa tävling fanns och efteranmälde mig till 110cm på Enskede.
 
Åkte till stallet i morrse vid ca 8 då jag inte förberett mig för start kvällen innan, släppte ut mollsan i liten gräshage så hon fick mysa ute en stund..
Packade in allt i släpet och mockade boxen, sen badade jag henne å åkte till tävling.
 
När jag väl kom fram inser jag att tävlingsplatsen inte håller ett normalt tempo per ekipage utan de är sjukt långsamma så jag blir rätt irriterad och inser att jag kommer få vänta länge på min start..
Så jag efteranmäler även till 105cm.
 
Vi fick 4 fel i 105 detta pga av mig som red iväg henne istället för och ha lite is i magen.. trist men ett faktum.
Debut på den höjden och även debut på 110cm.
 
i 110cm kändes hon lite matt och inte så konstigt med tanke på 30grader sol och en lång dag pga dålig tävlingsplats.
Så där fick vi 2 bommar med oss :( men får ändå vara nöjd då hon skött sig jättebra på tävlingsplatsen där man var tvungen och passera stor väg med övergångställe, barn på cyklar m.m.
 
Här får ni film:
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0