tävling

ja men hallo, hade tänkt blogga under dagen men man har typ regnat bort idag så vill inte stå med mobilen i spöregn..
 
Började morgonen med att försöka knoppa insåg efter 2 knoppar att det bara va och ge upp.. sprang mest omrking i stallet helt ofokuserad men lyckades iaf få med mig det jag behövde, utom gummistövlar å regnkläder såklart men det lixsom hör lite till..
 
Vi tävlade på runsten idag de har meeting i 4 dagar regional,nationell och elit
 
Första klassen idag var en 110 hoppning med 8 hinder och 9 språng.
Den banbyggaren gillar jag då han gör bra banonor som passar mig, han byggde även banan som jag red på lilleman å placerade mig på båda dagarna..
 
Mollsan va lite stökig på framridningen idag, kändes dock positivt då hon va så loj förra veckan.. gjorde några rygg skjut å bocka efter ett hinder men sen var vi överens :)
 
När man går banan tänker man hur ska detta gå med tvära svängar men det gäller bara och få med hästen ur sväng så tycker jag det fungerar riktigt bra, hellre det än massa distanser å konstiga avstånd..
 
Nå väl, det flöt på riktigt bra, blev tyvärr störd påväg till 4ran som var en kombination där en tjej stod i vägen jag tänkt rida men så är det ibland så blev aldrig riktigt klar till A hindret så då rev hon med fram.. annars pigg och glad idag vilket var riktigt kul. vi gjorde debut på gräs, har aldrig hoppat på gräs mer än terrängträningen på botkyrka så det va ju spännande och se reaktionen.
 
 
 
Sen blev det lååång väntan till 120 debuten, Mollie lyckades trampa på min fot med en gräsbrodd så min lädestövel får åka på lagning.. sen regnande det konstant i 3 timmar, det bara öste ner.. så vi vågade inte ta med kameran till 120 :(
 
Det var rejält upprivet och gäggit på framhoppningen så vågade inte hoppa så högt där pga halkrisken.
Men ville ändå få lite språng i ryggen och att hon skulle känna sig trygg på underlaget.
 
Inne på banan var det lite bättre, fick toppenbra start på ettan, hittade tyvärr inte avståndet till tvåan och blev passiv så det rev vi, 3an bra, 4an bra, 5a och b gick bra fick lite panik mot det å tänkte göra som i 110 men kom på mig själv och red istället för å panika. 6,7 bra, 8 a och b oxå himla bra, 9 kom lite snabbt inpå men hon va kvick, 10 vart hon lite dragig imot så tog jag i henne lite för hår å då blev hon lite spänd och verkligen bara nuddade bommen som föll, 11 oxå bra!
 
Sån duktig bebis tjej som varit skadad i ett halvår, startar sin tredje tävling i år och debuterar 120! jag undrar vad jag gjprt för och förtjäna en häst som henne <3
Hon gör mitt liv helt, det är som det stod i stjärnorna att vi hörde ihop. det ksulle någonstans vara vi två.
nu blir det lugn ridtur i morgon samt få äta gräs 7-19! sen i helgen ska vi fixa betet så hon nästa vecka kan gå ut, ska vila i helgen och ev måndag oxå sen kör vi lättare pass :)
 
Min älskade fina underbara häst!
Efter ett par dagar med tankarna åt annat, där träningar gått dåligt och fokuset varit i botten så nånstans så har min häst ändå fått mig att vara med henne idag till 100%.. kunde varit där ett par timmar till <3


Kommentarer
Nina

Kul att läsa ! Jag undrade just hur det hade gått i 120 !! Hoppas det hjälpte att vi höll tummarna ???? Kram

Svar: Det hjälpte helt klart! jag har inte tävlat 120 på 3 år och då gick det inte bra..
teamsommar.blogg.se

2013-06-13 @ 22:03:46
Nina

Då fortsätter vi med det så klart !!!!!

2013-06-13 @ 22:09:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0