Terräng

Idag åkte vi till Botkyrka för att hoppa terräng med Claudia!

Ett sto som jag hoppar på när det hinns med.
Claudia är 8år gammal med hälften fullblod i sig så är hon en rätt bra terränghäst :) hon är 175 hög typ å rätt grov utan att vara tung och rida. Kan bli lite stark emellanåt.

Hon har typ hoppat 15 gånger i sitt liv var av 5 gånger med mig :)
Kicki äger henne och hon är så snäll å lånar ut henne till mig i tid och otid ;)

Eftersom Mollie tävlat å har lite lugn vecka så frågade jag Kicki om Claudia kunde åka med i stället och det gick bra.


Claudia är en rätt cool häst på nya platser stressade inte upp sig.
Vi hoppade först enkelhinder på banhoppnongs banan för att hoppa fram på vanligt hinder. Sen körde vi stock från skogen, Claudia blev lite paff å jag fick ett stopp men hon e så skön att man bara vänder om å gör om så klickar det till och hon förstod vad hon skulle göra :)

Vi hoppade bank och lite olika typer av hinder samt tre olika korta banor!

Så kul men vi var trötta på slutet och då kändes hon lite stor för mig men vi hoppade genom alla hinder så till nästa gång har hon nog greppat det!

Bilder kommer!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0