Bra helg

Min helg i Åre har varit otroligt roligt och givande..

Jag hade inte trott att det skulle gå så bra som det gjorde.

Milton har varit bästa hanvalp klass 1 (4-6 månader) med hederspris och sedan blivit slagen av valptiken och då blir han bäst i motsatt kön (BIM).  Båda dagarna!

Lucas blev igår 3a i öppenklass hanar (hanar som är 2 år gamla eller äldre men utan championat titel eller har jaktmerit). Han fick även ett CK och är då berättigad att tävla om ett Cert (3 cert så blir man utställnings champion). CK får oftast de hundar som placerar sig i de olika klasserna. 

Idag föll vi verkligen på målsnöret, vi stod som etta under hela omgången av öppenklass hanarna men i sista sekund satte domaren en annan hund som etta och Lucas som 2a med CK, hunden som vann var lik Lucas och den vann sedan Certet så en liten stund så sparkade jag lite surt i backen över hur nära vi var vårt första cert men så är det och jag måste ändå säga att vi gått från klarhet till klarhet han och jag nu kan vi bara tävla vidare för att nå svensk utställnings champion!






Kommentarer
Nina

Heja heja er !! Ska bli så kul att kunna följa er på hemmaplan i januari. Hoppas också att jag kan ta en tur till Stockholm men är absolut inte 100 på att det funkar. Tycker att det är lite för sällan att ses en gång om året 😉!!!! Hur känns det att ha "fått " två så fantastiska hundar ??? Tur, skicklighet, bästa uppfödare. Vad tror du eller är det en mix av allt ????

2013-11-25 @ 16:43:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0