....

Igår var vi på utställning och det gick ganska bra...

Milton blev 3a och han va otroligt duktig. 

Lucas var oplacerad men han va supermega duktig, han kämpade på bra och jag har med hans rosa boll så han står fritt..


Idag har jag varit iväg och tränat apportering med Lucas hos Anna.
Han var duktig, lite stissig men gjorde jobbet väldigt bra! Så jag är nöjd.

Vi började med att stå på linje och fick apporter skjutna med skott.. Sen fick vi hämta i turordning, Lucas satt stilla till sin tur och var super duktig. Sen när de var klart fick vi minnes markeringar med skott på olika ställen.. 

Sen fick jag stå och kasta på ett annat ställe där hundarna skulle över ett dike och sedan igenom en korridor med granar och sedan ut på en äng och hämta markeringen. När vi kastat klart fick Lucas hämta en markering och ett linjetag vilket han gjorde med fart och fläkt! Duktiga hund!

Efter det blev det markering i lite halvsvår terräng men han gjorde det kanonbra.

Vi gick sedan tillbaka till fältet med minnesmarkeringarna och jag var först ut dock blev det tokigt för Lucas då han blev förvirrad och jag insåg att han inte fattade att skottapporten var typ en rund gummiliknande sak och inte en tygpåse han är van vid när jag visade honom en sån och skickade om honom sa han med sitt kroppsspråk "åh är det den vi letar efter då vet jag vart den är!!!" Och sprang för allt vad han var värd och hämtade den på dirketen.. Han hade alltså varit vid apporten men inte uppfattat att det var den och jag fick kalla in och visa en likadan så han fatta vad han leta efter då han aldrig sett en sån och sedan skicka om och ja då tog det 4 sek. 

Nu är det soffläge för oss 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0