Ingen

Ingen kommer tacka dig för att du jobbar för mycket och sliter ut dig.

Ingen kommer trösta dig när du jobbat dig trött och inte orkar mer.

Ingen kommer säga gå hem om du mår dåligt.

Alla förväntar sig i dagens samhälle att alla ska jobba skiten ur sig oavsett om man mår dåligt eller inte.
Allt ska gå med vinst och man ska vara pigg och kry 365 dagar om året och jobba mer än vad man borde för det finns inte tid att vara dålig eller krasslig.

Jag får dåligt samvete när jag känner att jag inte orkar fullt ut, jag får dåligt samvete när jag högt säger jag mår dåligt och vill egentligen vara hemma.
Men jag vet oxå att ingen kommer tacka mig för att jag står där fast jag inte mår bra, ingen faktiskt. Ingen kommer ge dig en klapp på axeln och säga du är en bra arbetskollega som kämpar på. 

Ingen kommer tacka dig när du ligger där i sängen och mår skit för att du gjort lite mer än vad du borde, eller står på din arbetsplats fast du är sjuk. Ingen. 

Ingen kommer tacka dig. Ingen. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0