-...

Landat i soffan efter dagen, är hundvakt åt Tottas hundar så just nu är det fyra hundar som ska ut på promenad alltid lite spännande projekt framförallt nu i mörkret.
 
Jag har verkligen fått känna idag att jag stärkt mig som ryttare, jag har åter igen tagit fram en häst som ingen direkt tror på och sett till att den ser lättriden och enkel ut som tuffar på felfritt. Det gör att man är en bra ryttare om man får en svår häst att se enkel ut så det tar jag med mig idag att jag gjorde det :)
 
Amanda med Familj ställer upp på att vakta Milton och Lucas när jag reser utomlands, känns så skönt att någon tar båda så man slipper skilja på dem och att Amanda är hemma och de slipper vara själva.. Sen får de ju leka med hennes barn oxå vilket säkert blir väldigt roligt för dem. Amandas mamma har även en flatcoated retriever så de lär nog få leka med den oxå..
 
just idag är jag lite starkare än i går, vill itne skriva att jag var svag igår eller någon anann dag för den deleln heller utan jag är stark varje dag men vissa dagar är man mer stark än andra. så idag är jag lite starkare än i går.
 
Nu är den en vecka kvar till allsvenska final och veckan efter det är det träning i Eskilstuna och även utställlning i mjölby, behöver saker att se fram emot nu när det är som det är... vissa dagar är verkligen inte roliga och då väljer jag att inte blogga, inte svara på telefonsamtal eller sms där folk som inte står mig så nära för att jag helt enkelt inte orkar prata med folk.. det är skönt att kunna ta avstånd från det, förut kunde jag inte det utan kände mig tvingad att svara allt och alla men nu är det lite slut på det, vill jag inte svara så kommer jag inte göra det heller och det är en lättnad för mig.. sen får väll de personer då tycka jag är dryg eller så men jag tänker oxå att ska jag sprida ut min negativa energi överallt så kommer varken jag eller någon annan bli gladare om jag jämt skriver "idag är det skit och jag ville inte gå upp, gjorde det ändå och kände att jag direkt ville lägga mig igen, la mig i soffan sov i 2 timmar till, tog ut mina hundar, vill direkt hem igen och låsa in mig.." men typ så vem orkar läsa det var och varannan dag?
ingen inte ens jag själv vill skriva det då jag inte alls kommer bli piggare eller må bättre för det.
 
hm så ja jag försöker hålla omvärlden utanför mitt dåliga mående och försöekr sprida glädje de dagar jag kan och de dagar jag itne kan det då håller jag mig helt enkelt undan..
 
nu ska jag nog lägga mig i soffan igen och mysa med alla 4 hundar, det är Alice, Ozzy, Milton och Lucas :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0