hmf..

Ja alltså just nu mår inte jag toppen, det är itne så att jag går runt och gnäller stup i kvarten att jag inte mår bra eller har ont men jag blir såklart ändå påverkad av att min fysiska nedsättning tär på mitt psykiska tyvärr..
 
Jag kommer idag skriva lite olika inlägg och lägga dem så de kommer i omgångar :) bra va?
Det kommer skrivas om träningar i småland till provstaren i måndags å sedan planerna för hösten.
 
Idag är en ganska bra dag, jag har inte jätteont vilket är rätt skönt tisdag och onsdag har jag haft kraftig smärta i hälen och med svullna tår gör det svårt och gå.. men jag biter i hop tar lite 656 alvedon som jag får på recept av läkaren, den ska ge en långtidsvärkade efekt och tar 6 tabletter om dagen.. jag älskar sommaren då är alla mina smärtor på vila, så fort det blir kalt och jag itne klär mig rädd så får jag ont nån stans och sedan är karusellen i gång med olika smärtor på olika ställen och man vet aldrig vart nästa smärta dyker upp..
 
jag har lärt mig och leva med det även om vissa dagar är mer tuffa än andra och om jag visste att det alltid gjorde ont på ett visst ställe så kan det vara rätt okej men man kan ena dagen ha ett knä som är svullen och ömt så man knappt kan böja det och 2 dagar senare så har tummen svullnat upp och fingarna nästan blivit förlamade av seg ledvätska..
 
där är en av anledningarna till att jag sålde min älskade häst, när det är vinter och kallt så är inte häst en optimal sysla då det ofta är kallt och ruggit i stall, man ska bara göra hö påsar och glömmer handskar och så blir händerna kalla sen är det kört, eller man åker på en hoppträning i ett annat stall och där är det kallt och inget uppvärmt ridhus och man står och väntar på sin tur å då blir man kall och sen är jag sängliggandes i 3 dagar..
jag har insett att mitt liv är begränsat på vissa plan vilket resulterar i att jag måste tänka om och välja annat göra, att fylla mitt liv med annat som gör mig glad och positiv.
 
Jag saknar mina hästar otroligt mega mycket men jag måste inse att jag inte kan ha häst på vintern då kroppen tar emot så jag har valt hundarna och är så glad över dem men även där måste jag tänka på att kallare dagar ta på mig rätt kläder och fundera på hur mycket kyla jag kan utsätta mig för. Kyla är ju det värsta jag kan utsätta mig för, kyla och fukt ute under längre tid är som att få reklam i brevlådan.. jag vet t.ex. att gå i gummistövlar en halv dag när det är kallt ger hälont och svullna tår på direkten :/  jag vet att om jag går med för lite tröjor/jacka så får jag ont i överarmarna..
 
Nå väl jag vet om mina begränsningar och måste leva ut efter dem så det blir min vardag, inget jag ska tänka på utan bara göra.. detta har pågått i snart 3 år och jag börjar sakta men säkert ta till mig att min vardag är såhär och det är något jag bara får acceptera.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0