Lucas

Lucas är en sån hund som folk antingen älskar eller hatar..

Han är egen och nog lite svårt att komma på hur han fungerar och att han nog ibland upplevs som hal och lite svårt och greppa.

Han är en känslig individ som kräver känsla att handskas med. Man måste lära känna honom för att förstå vilken fantastisk hund han är, för när man har honom med sig och han förstår få ger han allt för än.

Jag älskar och jobba med honom då han är lyhörd, känslig och med till 100% .. Jag tror han skulle kunna göra allt för mig bara jag var tydlig med vad vi ska göra.

Han är en såndär hund som jag kommer minnas precis som Alfons så kommer han vara en sån hund man bara har en gång i livet. Det är svårt för hundar efter Lucas att leva upp efter honom och hans vilja att vara till lag och med en hastighet och glädje till jobb är svår att hitta.. Många som tränat med mig och Lucas avslutar passet med och säga att den farten och viljan din hund har ser man sällan!! Och det berör i mitt hjärta.

Lucas är den hund jag har svårast att låna ut, svårt att lämna i från mig och för varje dag som går som vi tränar eller tävlar tillsammans så blir jag mer och mer fast vid den hunden och att jag inte vill vara ifrån honom speciellt länge.. 

Min bästa vän helt enkelt 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0