söndagsträning

Söndag 29sep.
 
Åkte till farsta för lite träning med spaniel/retriever ungdom.
 
Vi var på ett stor gräsfält med lite gräskullar
 
Jag började med och vara kastar då Lucas behöver sitta still och träna på det fast det kastas och springer hundar. Så jag kastade markeringar till de andra på öppet fält. Eftter det fick Lucas en enkel markering som han gjorde bra.
 
Vi gick vidare till att göra linjetag från kortklippt gräs på linje till en liten kulle med högt gräs. Jag skickade som nr 2 och fick blåsa stopp och styra honom lite men han gjorde det bra :)
 
Sen tränade jag med fågel, fick två makeringar den första var okej, han tvekade ltie men tog upp den och sedan lämnade in den. Nr 2 gick toppenbra.
 
Jag tog sedan skata, hare, duva och and och la i en gräskulle med högt gräs, skickade på riktat närsök och först tog han skatan men släpte den på vägen och sprang och tog anden istället, jag gjorde ingen stor affär ut av det då jag vill att allt med vilt ska vara positivt. sen hämtade han skatan, haren och sist duvan.
 
Haren tycker han minst om vi tränade nån gång extra på den men jag var väldigt nöjd för han var duktig och glad.
sista övningen blev ett dolt linjetag rakt ut på ängen med endast en liten grästuva som riktlinje och hunden innan en hane kissade precis där jag skulle hämta dummyn så det är en riktigt svår störning då deras natur säger att de ska skapa revir så jag tänkte att detta kan bli svårt men han gjorde det han skulle, rakt ut och hämta å sedan snabbt in utan att störas av den andra hanhundens revir.
 
kände mig verkligen på topp efter denna träning
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0