....

Igår hade jag en lugn dag vilket behövdes..
 
idag har jag ridit mulle och cartan..
fortsätter med att få ihop honom utan att halsen krullar ihop sig elelr att han blir för lång och för slaffsig i sina rörelser.. övade ltie förvänd galopp oxå. han va fin idag något seg kanske men ja helt ok.
 
Skrittade ut Cartan i skogen barbacka.
 
Nu laddar jag inför träningshelg med Lucas och Frk ungdom! ska bli så kul att vi fått ihop ett helt läger med ungdommar som ska träna tillsammans för instruktörer :) så får se hur mkt uppdatering det blir från helgen men hoppas på att få fram lite text här i morgon.. är i uppsala iaf hela helgen med Lucas och Milton.. cola får vara hemma och Milton ska mest åka med för social träning..
 
Nästa vecka ska jag försöka åka på ringträning för Gerard vilket ska bli roligt och spännande, min uppfödare vill ju att jag tränar för honom så jag ska testa och se om jag kan lära mig något! jag ska bli så bra jag kan på att ställa mina hundar, jag ska lägga ner tid för att verkligen lära mig att ställa ut dem precis som apporteringen så krävs det ganska mkt för att få hunden att stå perfekt, springa perfek osv... så ja nä men det ska bli kul och se utvecklingen för det och framförallt sen i höst/vinter åka på utställning och se resultatet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0