måndag

Vi börjar väll med måndag tänker jag..
 
igår mockade jag åt båda hästarna men red endast Mulle i ridhuset.
 
Han var fin och otroligt härlig och rida, det är ett tag sen jag red honom på riktigt så det kändes verkligen som ett lyft!
Han kan bli lite bakom hand vilekt jag inte riktigt gillar så jag försöker få fram näsan på honom utan att tappa aktivitet i bakbenen.
Man blir gärna lite glappig i tygeln på en sån häst för att de minsta lilla man tar i dem för hårt så går de tillbaka till att vika in nacken.
 
Så övade mycket på att få fram näsan men hålla kvar kontakten med tygeln vilekt är lättare sagt än gjort ;)
Galopperade ganska lite då underlaget är ny gjort och det är tungt där.
Nöjd med passet helt klart


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0