ringträning

Jag åkte med Lucas igår på ringträning...
 
Först värmde vi upp hundarna runt ringen, jag fokuserar mest på att han bara ska gå brevid mig och inte bry sig om de andra hundarna... det var allt från Chihuahuor till Pittbullså en bra blandning och mycket intryck för Lucas..
Sen övade vi på och vända för att få hunden med oss utan att dra i koppel, använda hundens namn och påkalla den uppmärksamhet..
 
Det gick bra faktiskt :)
 
Sen övade vi på att stå vilket han oxå kan så efter vi visat vårt fria stå sa instruktören att till nästa gång kan vi komma till den avancerade gruppen istället för vi var för bra för den vanliga gruppen haha det värmde i mitt hjärta då vet jag att jag inte är helt ute och cyklar! Men vi övade på i fritt stå och att han ska ställa upp sig bättre, han kan annars bli lite slarvig så vi ska öva mkt på det denna vecka och nästa vecka beroende på Milton så blir det ev att jag tar Milton till första gruppen och Lucas till grupp nr 2 för då kan de även öva på att ligga i bur så det verkligen blir som en utställnings känsla :)
 
Lucas var iaf glad igenom passet, han blev lite rädd för kyrkklockor som drog igång kl 19 plutten, han är van att bo på landet och inte vara inne i stan ;) ...
 
Givande och positiv träning vilket är otroligt bra, Lucas behöver känna att det är kul och visa upp sig samt att det är han och jag skit i alla andra.. Vilket blev bättre efter nån halvtimme.
Ser fram emot nästa vecka att få fortsätta utveckla oss och sen i oktober komma på utställning och göra allt vad vi kan för att vinna :)



Kommentarer
Nina

Låter jättekul ! Framför allt med olika sortes hundar. Skulle behöva gå eftersom mina älskar andra retreivers och tror att man kan leka :)

2013-09-06 @ 07:50:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0