tisdag

började med och rida mulle på stora utebanan, han var ganska tittig och spänd under hela passet men jobbade ändå på ganska bra..
han va lite sämre i formen idag men man kan inte heller ändra på för mkt då det inte är min häst och han är van att gå på ett annat sätt än jag rider och då kan det bli tokigt.

men på det hela taget så gick det ganska bra.
 
sen skrittade jag en tur på cartan innan jag for snabbt till gustavsberg!
 
där stod det hoppträning på schemat av Claudia.
Hon var till en början ganska spänd och lite ånglok som hon kan vara och vi red mkt bommar och lydnad i början och då blir hon mest stark och lite överallt.. men man får bara bita ihop och försöka reda ut situationen. vänta ut henne och bara nöta nöta nöta för att få igenom det man vill.
på slutet när halvhalter och styrningen gått igenom då hoppade hon riktigt bra faktiskt och jag hade en bra känsla när vi slutade passet :)
 
efter detta så åkte jag in till årsta och gick promenad med en gamal klasskompis och för den delen närmsta vän under gymnasiumet.. vi pratade livet och jobb :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0