Vänskap

Vänskap är något alla människor stöter på nån gång i livet. För mig är vänskap ett givande och tagande blandat med respekt och tillit!

När man väljer vänner så gör man det med omsorg och jag känner av mycket innan jag släpper in vänner till nära vänner, de där personerna som man ringer när man är ledsen eller arg.. De personerna ska man välja extra noga.

En sån vän som stått mig nära har huggit mig i ryggen, det gör ont. Väldigt ont samtidigt som frågan varför? Ställs. Varför? Vad har jag missat när jag lärde känna denna person som kunde visat att hon en dag kunde göra så. 

Sen tänker jag att jag är stark och om hon mår bra av att göra såhär och blir stark av det då bjuder jag på det och hoppas hon en dag ser sitt misstag. 
Men jag är även orolig att info som jag gett henne om mitt liv och mina svagheter jag berättat ska hon berätta vidare till personer jag inte vill ska veta det, det oroar mig. 

Var rädd om varandra. 


Kommentarer
Nina

Vänskap är viktig men inte allt och inte till vilket pris som helst. Allra viktigast är familjen !! Var riktigt sjuk för ca 15 år sedan och Då fick man verkligen reda på vilka som var ens riktiga vänner. Vissa försvann av sig själva och vissa så bara gled vi ifrån varandra. Har inte råkat ut för det som du beskriver men jag släpper nästan aldrig någon in på livet och är väldigt försiktig men det är också min stora svaghet. Hoppas verkligen att du vågar öppna dig för andra vänner och att detta inte avskräckt dig ! Kram

2013-09-20 @ 22:50:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0