Lång dag

Lång dag har lidit mot sitt slut..

Hundträning och årsmöte har stått på schemat!

Milton skötte sig bra på tärningen idag, vi övade markeringar med referenser och utan referenser där han behövde ta sig över diken och liknande.. Duktig liten kille som kommer in med sina apporter när han hittar dem!

Lucas har ett sår på benet som bekymrar honom och han har varit halt till och från så han fick ett snabb jobb idag, först en markering, sedan ett linjetag och efter linjetaget så övade vi stopp signal och uttecken, efter det körde vi stop igen men denna gång med störning samt att jag skulle få han att hämta den dålda apporten istället för markeringen som störde.. Tog lite tid innan han förstod övningen :)

Väldigt nöjd med det lilla vi gjorde, ska öva mer nu inför vårens uppgifter!

Sedna var jag på frk årsmöte där jag blev invald i styrelsen! Så roligt att vara den yngsta medlemmen, dock endast som suppleant så jag har den minsta posten ;) 

Nåväl nu sova och ladda om inför i morgon, fått lite nytändning och vill ut och träna hundarna





Kommentarer
Nina

Någon sover gott !!

2014-02-17 @ 08:22:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0